Vi er stolte teknologinerder
I Kommunion er vi en god blanding av ingeniører og kommunikasjonsspesialister. I hjertet er vi nerder, og vi har en brann for mennesker, lokale menigheter, og alle organisasjoner som forsøker å skape noe godt i verden.
Vi elsker mennesker ved å skape teknologi
Det som driver oss er muligheten til å elske mennesker gjennom å skape fremragende teknologi som gjør at våre kunder kan yte omsorg og tjenester til sine medlemmer, givere og kontakter.
En visjon om fremragende tjenester
Blant alle Kommunions høyt verdsatte kunder er det en kundegruppe som har vært utspringet for vårt engasjement; de lokale menighetene. Faktisk ser vi på samarbeidet med de lokale menighetene som noe av grunnen til vårt selskaps suksess. Alt for ofte har den lokale menighet måttet ta til takke med det som er halvgodt eller som er til overs. Vi ønsker å tenke annerledes.
Vi tenker at en visjon er et fremtidsbilde som skaper entusiasme mens du arbeider mot det. Vår visjon er et bilde av en suksessrik forretningsmann som deltar aktivt i sin lokalmenighet og alle dens tilbud og aktiviteter som gudstjenester, klubber, smågrupper, tjenestegrupper, barne- og ungdomslag for barna hans, søndagsskole, kor mm. Og i alle disse grenseflatene han har med sin lokalmenighet er han eksponert for og interagerer med menighetens kommunikasjonsteknologi og informasjonstjenester. En søndag formiddag setter forretningsmannen seg godt tilbake i benkeraden og sukker for seg selv: "Jeg skulle ønske at bedriften min hadde like fremragende informasjonsteknologi som menigheten min har."
Jeg skulle ønske at bedriften min hadde like fremragende informasjonsteknologi som menigheten min har.
Og vårt ønske er da å kunne respondere også på slike ønsker ved å betjene bedrifter, frivillige organisasjoner og andre organisasjoner med den fremragende teknologien vi har bygget først for nettopp menigheter og kristne organisasjoner, og dernest for alle som står opp om morgenen for å skape et bedre samfunn.
Vårt designprinsipp: "Enkle ting skal være enkelt, og vanskelige ting skal være mulig"
Mange systemer er enten utrolig kompliserte i bruk - selv for enkle oppgaver - eller så er de ekstremt enkle å bruke, men mangler kraften du virkelig trenger fra tid til annen. I Kommunion liker vi ikke at våre datamaskiner begrenser oss i våre oppgaver. Allikevel elsker vi å gi våre brukere den enkleste mulige brukeropplevelsen. Derfor etterstreber vi, i alt vi gjør, å lage ting så enkle som mulig, men ikke enklere i den forstand at nødvendige dører lukkes for brukeren. Og når behovet oppstår for noe mer komplisert og vi frykter at løsninger på dette vil komme i veien for de enkle og daglige oppgavene innen det samme funksjonsområdet, så prioriterer vi den enkle funksjonen først. Det betyr ikke at vi ikke vil tilby gode løsninger på den vanskelige oppgaven, men det kan være at vi gjemmer dem litt dypere i menystrukturen eller at vi lar deg gå gjennom et par ekstra klikk for å få det til. Dette underbygges av vårt designprinsipp som alle våre utviklere styrer etter: "Enkle ting skal være enkelt, og vanskelige ting skal være mulig".
Å samarbeide med oss: Kommunion er mer enn kommunikasjon
Kommunion betyr fellesskap
Kommunion kommer fra det latinske ordet communio som betyr fellesskap. Vi mener at dette er en egnet grunnholdning i møte med nye medier. Kommunikasjonsformen fra kringkasting eller trykte medier passer ikke lengre i den nye nettverksvirkeligheten. Du har ikke lenger en liten, utvalgt gruppe som skal kommunisere til en passiv mengde med mottagere. For å oppnå innflytelse og posisjon må du engasjere og komme på like fot. Du må utruste og gi merverdi for at folk skal gidde å følge med på deg - ikke gjennom hierarkier og formelle strukturer men gjennom delte verdier og liv - gjennom felles forståelse og respekt. Tjenende lederskap og å sette andre først er ved hjertet av Kommunions filosofi i møtet med kunder. Derfor finnes majoriteten av vår kundemasse blant de som deler vår tro og kjerneverdier. Når kunden lykkes, så lykkes også vi fordi vår høyere hensikt er knyttet sammen.
Arven etter Hauge
Kommunions hovedkontor er i Østfold - det gamle hjemfylket til Hans Nielsen Hauge (1771-1824). Hauge ble født på Rolvsøy i det som i dag er Fredrikstad kommune. Han var gründer, predikant og Norges første leder av en virkelig nasjonal folkebevegelse. Han startet et tredvetall bedrifter og initierte selv opprettelsen av mer enn 100 til. Han skrev mer enn 30 bøker som ble lest av flere hundre tusen mennesker i en befolkning på 8-900.000.
Som Hauge har vi troen på bedrifter med en høyere hensikt enn bunnlinjen, og at slike bedrifter er en av de viktigste metodene for å bygge samfunnet, bidra til velferden og at mennesker kan få gode liv. Derfor vil du finne det vi kaller "Haugeparagrafen" i Kommunions vedtekter i Brønnøysund. Den lyder som følger:
§4
Selskapets formål er forankret i Hans Nielsen Hauges (1771-1824) grunnverdier:
i) Overgivelse til Jesus Kristus
ii) Nestekjærlighet
iii) Samfunnsbygging
Miljøfyrtårn og trefadder
Gjennom vår mange-årlige avtale med Trefadder er vårt system, Cornerstone CRM 100% klimanøytralt på alle nivåer, også administrativt. Våre kunder i frivilligheten får dermed tilgang på et 100% klimanøytralt CRM som en plattform for å gjøre verden litt bedre. Men vi gir oss ikke der!
I juni 2023 ble vi sertifisert som Miljøfyrtårnbedrift, og våren 2024 fikk vi storfint besøk på Askim-kontoret av vara-ordfører Kathrine Hestø Hansen og næringsrådgiver Karoline Kristensen, begge fra Indre Østfold kommune. Det er essensielt at det er et godt forhold mellom kommunen og det private næringsliv, og det ble en god prat rundt bordet både om Kommunion som bedrift, om kommunen, og om lokale miljø-utfordringer. På slutten av besøket overrakte varaordfører Kathrine Hestø Hansen diplom og plakett som synlig bevis på sertifiseringen
Å være sertifisert som Miljøfyrtårnbedrift inneholder konkrete krav som må oppfylles innenfor avfallssortering, energi, transport, innkjøp og arbeidsmiljø. Tallene for våre aktiviteter for å bidra til et mer bærekraftig samfunn innrapporteres, og ut fra dette får man en god oversikt på framgang og potensiale for forbedringer. Denne informasjonen er offentlig tilgjengelig. og finnes i statistikk-lenkene lengre ned på siden.
En del av Miljøfyrtårn-sertifiseringen handler om samspillet mellom næringsliv og samfunnet. Derfor vil vi gjerne at kunder, samarbeidspartnere og andre interessenter kommer med innspill om hvordan vi kan forbedre klima- og miljøpåvirkningen av våre varer/tjenester. Innspillene kan gi oss nyttig innsikt i hvilke behov og forventinger dere har til oss.
Vi ønsker å forvalte våre verdier riktig, og vi skal fortsette å være gode bidragsytere på vei mot en bærekraftig fremtid!
Oppdatert statistikk fra årlig leverte klima- og miljørapporter
Har dere innspill til hvordan klima- og miljøpåvirkningen av varer/tjenester kan forbedres?
Ta kontakt med oss på support@kommunion.no